avatar
Куч
663.15
Рейтинг
+269.03

TDMR va Xoreografiya oliy maktabi i

Мақолалар

Юрт довруғини эълларга танитган ёшлар!

Блог им. dtmrxom

Юрт довруғини эълларга танитган ёшлар!


  


Бугунги глабаллашув даврида ўзига ҳос ва мос тараққиёт йўлини танлаб гўзал Ўзбекистонимиз нафақат иқитсодий-ижтимоий соҳаларда эришган ютуқлари билан дунёга машҳур бўлмоқда, шунингдек ўзининг иқтидорли ёшлари билан ҳам жаҳонга танилмоқда.


Юртбошимиз И.А.Каримов раҳномоликларида мамлакатимизда ёшларга яратилаётган барча шароитлар, таълим соҳасида олиб борилаётган ислоҳатлар ёш йигит ва қизларимизнинг таълим олиш билан бир қаторда ўз иқтидорларини сайқал топишига жуда катта замин яратмоқда.


Россия федерациясининг Санкт Петербург шаҳрида 2015 йил 13-16 феврал куни болалар ва ўсмирлар ўртасида ўтказилган “Окнов Европу” номли халқаро танловда олий мактабнинг “Хореография санъати” факультети I курс талабаси Тигран Абдуллаев ҳам иштирок этиб ўз тенгдошлари орасида фаҳрли I ЎРИН соҳиби бўлди.



Хореография Олий мактабида Заҳириддин Муҳаммад Бобур Таваллудининг 532 йиллиги муносабати билан ўтказилган тадбир

Блог им. dtmrxom

Zahiriddin Muhammad Bobur tavalludiga tadbirмуносабати билан ўтказилган


ТАДБИР


2015 йил 14 февраль куни олий мактаб Ахборот-ресурс марказида Заҳириддин Муҳаммад Бобур таваллудининг 532 йиллигини нишонлаш мақсадида талабалар иштирокида “Юрт соғинчи” номли кечаси ўтказилди. Тадбирда Олий мактабнинг маънавий-аҳлоқий тарбия ишлари проректори Ф.Икрамходжаев, “Ижтимоий-гуманитар фанлар кафедраси мудири М.Муродова, Хотин-қизлар қўмитаси раиси З.Юсуфжонова, ўқитувчи Д.Дадабоевалар иштирокида тадбир ўтказилди. Тадбирни очиш учун сўз олий мактаб проректори Ф.Икрамходжаевга берилди.  


 Заҳириддин Муҳаммад Бобур Ўрта аср Шарқ маданияти, адабиёти ва шеъриятида ўзига хос ўрин эгаллаган адиб, шоир, олим бўлиш билан бирга йирик давлат арбоби ва саркарда ҳамдир. Бобур кенг дунёқараши ва мукаммал ақл-заковати билан Ҳиндистонда Бобурийлар сулоласига асос солиб, бу мамлакат тарихида давлат арбоби сифатида номи қолган бўлса, сержило ўзбек тилида ёзилган «Бобурнома» асари билан жаҳоннинг машҳур тарихнавис олимлари қаторидан ҳам жой олди. Унинг нафис ғазал ва рубоийлари туркий шеъриятининг энг нодир дурдоналари бўлиб, «Мубаййин» («Баён этилган»), «Хатги Бобурий», «Ҳарб иши», Аруз ҳақидаги рисолалари эса ислом қонуншунослиги, шеърият ва тил назарияси соҳаларига муносиб ҳисса бўлиб қўшилди.


  


Устозларга муносиб ворислар!

Блог им. dtmrxom

Устозларга муносиб ворислар!


 


Мустақиллик шарофати билан юртимиз ёшлари турли халқаро танловларда иштирок этиб истеъдод ва маҳорат бобида ҳеч кимдан кам эмасликларини исботлашмоқда.


Истиқлол шарофати билан мамлакатимизда санъатни ривожлантиришга, айниқса, ёш йигит-қизларнинг иқтидорларини янада тараққий эттиришга давлат сиёсати даражасида эътибор қаратилмоқда. Президентимиз Ислом Каримов раҳномолигида ёш авлодни ҳар томонлама соғлом, мустақил фикрлайдиган, юксак маънавиятли инсонлар этиб вояга етказишда рақс санъатининг ўзига ҳос ўрни бор.


"Ромео и Джульетта" на сцене Большого театра

Блог им. dtmrxom

18 декабря  Большой  Академический театр им. А. Навои  представил  постановку балета С. Прокофьева  «Ромео и Джульетта». Ромео и Джульетта…   История любви, воспетая  Шекспиром в его бессмертной трагедии,   вот уже много веков трогает сердца людей.    



ZIYO SARI 2014/10/10

Блог им. dtmrxom
ZIYO SARI

Xalqimizda  beshikdan to qabirgacha ilm izla, degan ibora bor. Albatta, inson qancha o'qisa, izlansa shuncha ko’p biladi. Bilim esa to’g’ri foydalanilganda jamiyat va davlatni taraqqiyotga, insoniyatni ma’naviy yuksalishga yetaklaydi. Shu boisdan mamlakatimizda amalga oshirilayotgan keng ko’lamli islohatlar biz yoshlarni to’g’ri ta’lim olishimizga zamin yaratmoqda. Xususan, TDMRXOM ta’lim tizimidagi nazariya va amaliyot uyg’unligi egallayotgan bilimlarimizni mustahkamlashga xizmat qilmoqda. Biz san’atshunoslarning raqs tarixi, nazariyasi, dramaturgiyasini o’rganish bilan bir qatorda amaliy raqs mashg’ulotlari bilan ham shug’ullanishimiz ushbu san’atning o’ziga xos ifoda uslublarini, nozik va murakkab jihatlarini teran his etishimizga imokiyat yaratmoqda. Shuningdek, yangi o’quv yili boshida ustozlar rahbarligida tashkil etilgan ekskursiyalar, ya’ni, san’at muzeylariga tashriflarimiz san’at haqida fikrlarimizni yanada boyitib bormoqda. 


Yaqinda oliygohimiz yonginasida joylashgan Badiiy akademiya tasarrufidagi «Xalqaro madaniyat karvon saroyi”da tashkil etilgan mahorat darslari tasviriy san’at haqidagi tasavvurlarimizni ham boyitdi. Bu yerda biz Yaponiyadan kelgan san'at ustalari bilan uchrashib „Badiiy aplekatsiya“ sir-asrorlari bilan yaqindan tanishdik va “Nihonga” ulubida tasvir yaratish jarayonlarini amaliyotda o’tadik.



Ансамбль "Бахор" (продолжение)

Блог им. dtmrxom

Четкостью композиционного плана отличается массовая постановка «Бает». Темпоритм исполнения – ровный, перестроения не столь многосложны, но тем не менее танец обладает явственно выраженным динамическим импульсом. Внутренняя динамичность формируется в постоянной трансформации танцевального рисунка, противопоставляющего диагонально-линейные построения замкнуто-круговым.


   Прямая диагональ, прорезающая сценическое пространство (так начинается танец) ассоциируется с устремленной вперед энергией человеческой мысли. Одномоментно, а иной раз  эволюционно, прорываясь сквозь линейно-шахматные позиции, полная решимости диагональ видоизменяется в круг. Постоянная трансформация построений  символизирует поток жизненных процессов, перетекание прямых линий в круговые провозглашает идею вечного движения человеческого сознания к гармонии мироздания. Контрастность средней части в общей зеркально-симметричной трехчастной структуре определяется не только сменой характера музыкального сопровождения (2-я часть идет в аккомпанементе дойры). Эволюционные трансфигурации сменяются во второй части  четырьмя активно взаимодействующими диагоналями. Характер их перестроений обрисовывает лаконичным намеком  условно обобщенный образ народного празднества. Сопоставление абстрагированных танцевальных форм с семантикой бытовой жанровости, составляет основную идею хореографической драматургии в танце «Бает».  Яркая выразительность хореографического рисунка, многозначное содержание драматургии во многом расширяют содержание музыкального текста.



Aнсамбль "Бахор"

Блог им. dtmrxom

Особенности  танцевальных  композиций ансамбля


«Бахор»


 


В 2013 году  Узбекистан празднует 100-летие со дня рождения Мукаррам Тургунбаевой. Великая, поистине народная танцовщица, балетмейстер-реформатор, педагог – Мукаррам Тургунбаева была художником огромного творческого размаха! Деятельность М. Тургунбаевой сфокусировала в целое несколько явлений культурного развития своего времени и имела определяющее значение в эволюции национального хореографического искусства.


  Учителями М. Тургунбаевой были истинные мастера – Усто Алим Камилов, Тамара Ханум, Юсуп  Кызык  Шакарджанов. Под их руководством  в конце 20-х годов, юная Муккарам начала свою исполнительскую деятельность. В 1935  году начала работать на балетмейстерском поприще, осуществляя постановки танцевальных сцен в оперных спектаклях и музыкальных драмах. В интенсивном многолетнем художественном труде постепенно сформировалась целостная хореографическая концепция народного сценического танца.  Организованный в 1957 году танцевальный женский коллектив позволил талантливому балетмейстеру  воплотить в реальность давно созревший творческий проект  создания ансамбля народно-сценического массового танца. Задолго до создания коллектива «Бахор» Тургунбаева «стала серьезно осмысливать законы создания сценических танцев, стала фиксировать различные танцевальные элементы, описывать и зарисовывать костюмы»[1].  


 


“Лазги” ашула ва рақс ансамбли

Блог им. dtmrxom

“ЛАЗГИ” АШУЛА ВА РАҚС АНСАМБЛИ


Қулоқ тутинг бир нафас оромижондир лазги,


Илоҳийдан келган сас, руҳи-равондир лазги.


Париваш ҳиромида офатижондир лазги,


Қадим элда ўлмас наво-тенгсиз жаҳондир лазги.


 


      Оҳиста куй остида саҳнага  майин қадам ташлаб мисли жон ато этилаётган инсон сингари аста бармоқлари сўнг қўллари  нозик ҳаракатга келиб,  бошини кийғир бўйин ила енгил титроқла рақсга туша бошлаган раққосани кўриб қалбимиз ҳам титраб, танамизга жон киргандак бўлади. Кўнглимиз кўтарила бошлайди. Шу аснода қўшиқ ҳам шўхчан темп  олиб раққоса ҳам битмас туганмас парвозга қўшила бориб мисли камалак сингари бири-биридан ранг-баранг, гўзал ҳаракатлар ила ҳиром айлайди. Уни ҳар бир мушагида қон гупуриб туради. Ҳақиқатан, лазги инсоннинг бениҳоя куч – ғайрати ифодасидир. У киши кўз ўнгида пайдо бўлади, яшайди, исён кўтаради, у тўхташи ёки йўқ бўлиб кетиши мумкин эмас. Сабаби у чексиз. Рақснинг интиҳоси ҳам худди шундай, кескин юз беради, раққоса тугалланмаган ҳолатда қотиб қолади. Лазги қўшиғини тинглаб, рақсини кўрар эканмиз, истар-истамас кайфиятимиз кўтарилиб рақсга тушгимиз келади. Бу эса Хоразм рақс санъатининг  сеҳрли кучга эга  эканлигидан далолат беради.


 


Танец длиною в жизнь (Продолжение)

Блог им. dtmrxom

 


«Танец длиною в жизнь»


(к 100-летию со дня рождения Народной артистки Узбекистана


Мукаррам Тургунбаевой)


 


   Талант великой танцовщицы ярко проявился и в балетном жанре. Освоив основы классического танца мастеров европейского балета, М.Тургунбаева воплотила на сцене образы Шохиды («Шохида» Ф.Таль), Ак биляк  («Ак биляк» С.Василенко), Гуляндом («Гуляндом» Е.Брусиловского), Заремы («Бахчисарайский фонтан» Б.Асафьева).


В годы Второй мировой войны Мукаррам Тургунбаева осуществила постановку таких сольных и массовых танцев, как «Роҳат», «Раққоса», «Нагора», «Бухорча», «Гульсара», «Тановар», «Пахта», а также «Уйгурский», «Хорезмский» и «Бухарский».



Танец длиною в жизнь

Блог им. dtmrxom

«Танец длиною в жизнь»


(к 100-летию со дня рождения Народной артистки Узбекистана


Мукаррам Тургунбаевой)


                      


Творческое наследие Народной артистки Узбекистана Мукаррам Тургунбаевой, 100-летие со дня рождения которой в этом году отмечается в  республике, — неиссякаемый источник национального танцевального искусства. Свыше 200 поставленных и исполненных танцев М.Тургунбаевой составляют золотой фонд узбекского танцевального искусства.


Неизмерима роль М. Тургунбаевой в создании и становлении   широко известного ансамбля танца «Бахор». Заслуга Мукаррам Тургунбаевой в том, что она создала индивидуальную, неповторимую манеру исполнения сценического узбекского танца. Восхищаясь прекрасными программами ансамбля «Бахор», современник ее эпохи, известный узбекский композитор Мухтар Ащрафи называл артисток ансамбля дочерьми весны, а саму  Мукаррам Тургунбаеву – воплощением символического понятия – Весна.



Ashrafiy va sahna san`ati

Блог им. dtmrxom

Ashrafiy va sahna san'ati 


Biz Muxtor Ashrafiyni o`zbеk musiqa san'atining yirik namoyandasi, kompozitor, dirijyor, pеdagog va jamoat arbobi sifatida bilamiz. Zеro, milliy madaniy mеrosimizning rivojlanishi eng avvolo ana shunday allomalar nomi bilan bog`liq.


         Diqqatga sazovor yana bir tomoni shundaki, Muxtor Ashrafiy ijodini tеatr san'atisiz, xususan opеra va balеt spеktakllarisiz tasavvur qilish qiyin.


U o`zbеk kompozitorlaridan birinchi bo`lib simfoniyaga qo`l urgan ijodkor edi. Uning Ikkinchi Jaqon urushi yillarida yaratgan “qahramonlik simfoniyasi” ana shu jihati bilan san'at tarixida alohida o`rin tutadi. Yana bir e'tiborga molik tomoni, kompozitor bu asarlarda birinchilardan bo`lib o`zbеk xalq raqsini sahnaga olib chiqishga muvaffaq bo`lgandi.